fredag 25 januari 2008

Intervju med Marlene, agilityledare och ansvarig för SH-dagarna


Namn, ålder och vart du bor!
Marlene, 28 år, bor i Motala
Beskriv dig själv med tre ord!
Mångsysslare, perfektionist, hundtokig
När och hur började ditt intresse för siberian huskies?
Det måste ha varit när min farbror kom på besök med en siberian när jag var liten. Hon (hunden) var helt galen, stod i lina hela dagarna och bara studsade, studsade och studsade. Hon var helt outtröttlig. När jag många år senare bestämde mig för att skaffa hund, var det ingen tvekan om vilken ras jag ville ha!
Vad är det bästa du vet med rasen?
Deras oändliga vilja att gå sina egna vägar!
Vilka aktiviteter håller du och dina hundar på med?
Agility, lydnad och drag.
Vad kommer vi att få pyssla med under din workshop på siberian husky dagarna?
Prova på olika agilityhinder och få många goda skratt!